dinsdag 9 april 2013

Zijn we fit?

En toen was het al bijna 13 april 2013: de eerste datum op het lange rijtje met 'uitdagingen' op de fiets, namelijk de Amstel Gold Race!
We gaan ervoor, samen met Marieke 100 kilometer afzien in het Limburgse landschap. Gelukkig eindelijk eens niet achter drie mannen aanfietsen, maar (hopelijk) iemand van mijn eigen niveau!
Maar de grote hamvraag is natuurlijk: zijn we fit genoeg? Heeft de lange winter roet in het eten gegooid en komen we trainingskilometers tekort?

Eigenlijk durf ik best heel zelfverzekerd te beweren dat ik het gewoon prima ga redden, zaterdag. Twee vingers in de neus? Appeltje eitje? Nou nee, dat gaat te ver, maar volgens mij kan ik dit wel.
Want hoewel we niet zoveel buiten hebben kunnen fietsen, is er wel goed getraind!
Ik noem een:
  • spinning marathon:
  • virtuele beklimming van de Alpe d'Huez
  • drie rondjes Utrechtse Heuvelrug, waarvan één van meer dan 100 kilometer

  • rondje Posbank

  • en véle uren op danwel de Spinningfiets, danwel de Taxc.
Kortom: het moet lukken! Als het maar net ietsje minder koud is dan zondag (-5c en een bevroren stuur en zadel), dan is het ook nog behagelijk. Dat wordt gewoon genieten!

Nu nog wel even de hamvraag: wat ga ik aantrekken? Lang, kort, thermo, gewoon? Nieuw shirtje bestellen voor de gelegenheid? Is wel verleidelijk... Je wilt er toch een beetje knap bijzitten op die Limburgse bergen?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten